۱۳۹۰ خرداد ۲۸, شنبه

پارتی بازی الله با فرستادن آیه‌هایی‌ برای ادامه همبستر شدن محمد با زنها

داستان عشق ماریه قبطیه و محمد بن عبد الله

از جمله حوادثی که در باب زن و پیغمبر باید آورد این است که پیغمبر ماریه را بر خود حرام کرد چرا که در آن زمان منجر به سر و صدایی بزرگ شد و باعث نزول آیاتی چند گردید. آن حادثه از این قرار است:
ماریه قبطیه( وی را از مصر برای حضرت به عنوان هدیه فرستاده بودند و همچون ریحانه ی برده همخوابگی با آنان هیچ گونه مراسمی را ایجاب نمیکرده کنیزان مشمول اصطلاح قرآنی... ما ملکت ایمانکم بوده اند) روزی نزد پیغمبر آمد آن روز پیغمبر در خانه ی حفصه( دختر عمر بن الخطاب) بود و حفصه در خانه نبود.حضرت همانجا با ماریه همبستر شد در همین حال حفصه سر رسید و داد و بیداد راه انداخت که چرا در خانه ی من با کنیزت همبستر شدی.پیغمبر برای آرام کردن وتسکین خاطر حفصه ماریه را بر خود حرام کرد.
پس از رام کردن حفصه و رفع بحران به دلیلی علاقه ای که رسول الله به ماریه داشت و یا به دلیل اینکه ماریه از تحریم خود بر پیغمبر ناراحت شده و باز خواست کرده بود حضرت از حرام کردن ماریه بر خویشتن عدول کرد و برای تبرئه و تزکیه ی وی آیه های اول تا پنجم سوره ی تحریم نازل شد :
آیه ی 1: ای پیامبر چرا چیزی را که خدا حلال کرده است برای رضایت زنان خود بر خویشتن حرام میکنی؟خداوند تو را بر این تحریم میبخشد.
در آیه ی 2 خداوند اشاره میکند که راه گشودن سوگند ها مقرر شده است.
آیه ی 3:پیغمبر به یکی از زنان (حفصه) رازی را گفت (تحریم ماریه بر خود) و همین که وی آن را به زن دیگر (عایشه) گزارش داد.و خداوند پیامبر را از آن آگاه ساخت و پیامبر بخشی از آنان را به آن زن (حفصه) گفت و از گفتن بخش دیگر خود داری کرد.پس چون آن مطلب را به آن زن(حفصه ) گفت. (حفصه) پرسید چه کسی به تو خبر داده است. پیامبر فرمود: آنکه بر همه ی اسرار دانا و آگاه است.
در واقع حفصه راز پیامبر را برای عایشه فاش کرده بود و چون پیامبر مطلع شد حفصه می پنداشت عایشه به پیامبر گفته است پرسید چه کسی تو را از این که من رازت را فاش نموده ام مطلع ساخته؟ پیامبر گفت: خداوند
ایا ذکر این مطالب خصوصی در کتابی که شریعت ابدی و دستور قطعی برای تمام انسانهاست تامل بر انگیز نیست؟آیا این بگو مگو های زناشویی که هر روزه هزاران مانند در جهان دارد امریست که در متن قرآن آید و مفسران خداوند بزرگ وی را تا حد خبر چینی تنزل دهند؟
آیه های 4و5 : تهدید عایشه و حفصه است که اگر در صورت ادامه دادن این موضوع و شک ورزیدن و علیه پیامبر به یکدیگر کمک کردن موجبات ناراحتی پیامبر را فراهم آورید خداوند زنانی بهتر را برای پیامبر بر می گزیند و ممکن است به طلاق شما منجر شود.
روایات دیگری نیز در خصوص شان نزول 5 ایه ی اول سوره تحریم آمده است مثلا:
پیغمبر در خانه ی یکی از زنانش عسل خورده بود وقتی بیرون آمد عایشه و حفصه از راه رقابتی که با آن زن داشتند به پیامبرگفتند: دهانت بوی بدی میدهد و بعد پیامبر عسل را بر خود حرام کرد!سپس از سوگند خود پشیمان شد و برای شکستن سوگند آیاتی نازل شد. ایراد های زیادی به این روایت وارد است از جمله آنکه در قرآن از گفتن سری به حفصه و فاش شدن اسرار سخن به میان آمده است در خوردن عسل چه سری نهفته است!؟ که پیامبر دوست ندارد عایشه از آن مطلع شود و آیا منطقی است که فکر کنیم خوردن عسل چنین باعث حسادت دو زن شود و آیاتی در این زمینه نازل گردد!! بی شک چنین تفسیری اشتباه است.در یکی دیگر از تفسیر ها کمبریخ یا طبری مطلبی آمده که از ساده لوحی مفسران و فرط ایمان آنان خنده عارض می شود.مفسر خشک مقدس و متعصب می نویسد مقصود ار کلمه ی بیوه آسیه زن فرعون است و مراد از باکره حضرت مریم است که در بهشت منتظر پیامبرند و با وی ازدواج خواهند کرد!
با توجه به مطالب ذکر شده می توان به سادگی چنین نتیجه گرفت: پیامبر میل شدیدی به ازدواج با ماریه داشت چرا که بسیار زیبا رو و جذاب بود. هما مخالفان این موضوع بدین واقعیت گردن ننهاده و می گویند پیامبر میل مفرطی به زنان نداشت و هرکدام از آنان را بنا بر مصلحتی ازدواج می کرد و و با کنیزان و بردگان برای آزادی آنان ازدواج می کرد. حال این سوال مطرح می شود اگر قصد حضرت آزاد کردن بردگان بود دیگر چه نیازی به همبستر شدن با آنان بود .؟؟ آیا برای آزاد کردن کنیزی باید ابتدا با او سکس داشت و بعد اورا آزاد نمود!!؟؟ و از این گذشته چه آزاد کردنی؟ آیا آزاد کردن بدین معناست که کنیزان را در حرمسرا نگه داری!!؟؟
بی شک عمده ی ازدواج های حضرت تنها به دلیل میل جنسی بود و به دلیل علاقه ی مفرط به زنان.از جمله همخوابگی با ماریه قبطیه.

برگرفته از کتاب 23 سال حکومت محمد بن عبدالله نوشته ی علی دشتی
Reply With Quote

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.