۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

دردِ دل‌ِ یک هم وطنِ خوزستانی



استان من ...
خوزستان شده جولانگاه هر کس و ناکس !!!
خاکمان را که بمباران شیمیایی کردند ! و هنوز به خاطرش بچه هایمان 4 انگشت زاییده می شوند !
پدران و برادران من برای این خاک سینه ها سپر کردند ...! مردند ! مرداندند ! اسیر شدند ! افسرده شدند ! یتیم شدند بچه های ههمسایه مان ...

ننه هایمان که هنوز دستانشان می لرزد از صدای بمب های جنگ و مادران شما در تهران برایتان قیمه و مرغ درست می کنند! خب نوش جانتان ...
که از جبر جغرافیایی دنیا ...
سهم ما اهواز و آبادان... شد و سهم شما تهران و اصفهان !!!

لوله ها سالهاست دارد پول نفت شهر من را - که پول ناله های درد شهر من را را به جیب و خیابان های شما دوستان و هموطنان تهرانی و اصفهانی و شیرازی می ریزند! و برای شما برج میلاد و ... می سازند و برای من خانه خرابه هایی که هنوز مین های خنثی نشده درشان هست و برادرم وقتی توپ اش می افتد آنجا با ترس! می رود توپ اش را می آورد و معلوم نیست کِی مین زیر پایش به هوا برود !

مسخره کنید ... بخندید ! ما جنوبیم !!!
لهجه داریم ! امکانات نداشتیم ! بدبختیم !
بخندید ... جک بسازید ...

آب کارون را که به خاطر شما اصفهانی های عزیز ! در سد گتوند شور کردند !
گرمای بالای 55 درجه تابستان هم که برای ما است ! نوش جانمان ...
و خدا هم که خاک را میراث پدریمان کرده خیلی وقت است! و دست از سر ما بر نمیدارد ...
و ما هم که هوا نه...، گرد و خاک تنفس می کنیم!
که دست آقایان درد نکند! که در تهران نشسته اند و از آلودگی هوای تهران برای ما می گویند در اخبار !!!

مبارک من باشد! انرژی هسته ایتان ! ولی ننه من آب پاک می خواهد که نان درست کند! نه چیز بیشتری ...
ما فقط یک جزیره می خواهیم به خدا ...
نه بیشتر !
یک قبرستان ... که درش آب باشد! نان باشد! کار باشد!
جنگ نباشد! مین نباشد! مرگ نباشد! بدبختی نباشد!
چیز زیادی است ؟؟؟ از کشوری که دم از این همه ادعا می زند ؟ به قول خودش برج میلاد دارد ؟؟؟

13 سال است که اهواز و آبادان به قول خودشان - قهرمان - آب شیرین ندارد! حتی نمی شود حمام کرد با آب آبادان ....
و ما همه! با خواهرها و برادرها ...
میمیریم...

برای پایتخت دود!
تهران!!!
مردم تهران سلامت باشند! ما خوزستانی ها که آدم نیستیم!!!
به مردم مشهد برسید مبادا امام رضایتان دلگیر شود !
اصفهان و شیراز یادتان نرود!

نفت زیر پای من ارزانی یک نفس آن ها باشد !!!
ما که آدم نیستیم ! جنوبی هستیم ... بدبختیم ... حتما حقمان است !!!

سهم من از ایرانی بودن چیست ؟ همـــین؟

من ایرانیِ ایران پرست... که دیگر پاسخی ندارم در جلوی جدایی طلبان این دیار پدری ام !
و حق هم دارند !!! به خــدا ...

تو کمکم کن! نگذار جدا کنند! من و تو را ... هموطنم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.