۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

روکش صندلی ضد خواب ویژه رانندگان

اگر کمی در بازار بگردید، سیستم ها و گجت های جالب و گاهی کاربردی را برای جلوگیری از خواب افتادن راننده پشت رل پیدا می کنید. اما شرکت ژاپنی Juki طرحی جدید و خاص را ارائه کرده: یک صفحه یا پشتی صندلی که می تواند به راحتی روی صندلی راننده نصب شده و هنگام چرت زدن با صدای آلارم گوش خراشی شما را بیدار کند.

این گجت که آن را Sleep Buster نامیده اند، توسط سنسور داخلی خود سیگنال هایی از قلب و سرخرگ آئورت دریافت می کند. آنگاه بخش نرم افزاری آن با نام «Human Tachometer» یا سرعت سنج انسانی وضعیت راننده را بر روی کنترلر دستگاه به نمایش می گذارد. علاوه بر حالات خستگی و خواب آلودگی، کاربر می تواند سطح هوشیاری و یا میزان گیجی و اغتشاش ذهنی خود را در نمایشگر ببیند.

اسلیپ بوستر سیگنال های حیاتی راننده را هر ۱۸ ثانیه یک بار چک کرده و می توانند به رانندگان ده دقیقه قبل از خواب افتادن اخطار دهد. به نظر می رسد این مدت زمان برای یافتن مکان مناسبی جهت پارک کردن و استراحت کافی باشد، تا جلوی تصادفات و حوادث ناگوار احتمالی گرفته شود.

این شرکت تصمیم دارد گجت جالب خود را از ماه آینده در ژاپن به قیمت ۲۰۰۰ دلار به بازار عرضه کند‫.‬ البته هنوز زمان عرضه جهانی آن مشخص نیست‫.‬ شاید ۲۰۰۰ دلار قیمت زیادی به نظر برسد، اما در مقابل ضررهای جانی و مالی تصادف هایی که روزانه بابت خواب آلودگی رانندگان اتفاق می افتند، مبلغ بسیار ناچیزی است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.