۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

بد عادت شدی هموطن --- نیم قرن هم به آزادی فرصت بده

 تو که اینقده ادعا داری هموطن من، نیم قرن هم به آزادی فرصت بده اگه باز هم آمارت 99.99% موند، این کشور ارزانی تو، من همون اقلیت باقی می مونم

نه اینکه هیچ وقت عادت نکردی حرف مخالف بشنوی، خیلی بد عادت شدی، جدی می گم. تا بوده همه چیز بر وفق مرادت بوده، تمام رژیم های حاکم بر ایران هرگز اجازه ندادن آب تو دلت تکون بخوره. هیچ وقت نشنیدی که کسی انتقادی کنه از ... ( هووو اسمشو نبر، در گوشت می گم انتقاد از دین ) کنه

"واااا.....مصیبتا هی مگر تو کافری؟ "

به جان پر از کفرم که بد عادت شدی. تا بوده رسانه و مطبوعات در انحصار حکومت بوده از سنگ و علف صدا در می یومد که آدمیزاد مخالف هیچی در نمیومد. چند سالیه که اینترنت شده پاتق ما، همون عجم های بی زبون،
اینجا تو محیط مجازی می تونیم بدون ترس چیز بنویسیم...

 ------------------------------------------------------------------
راستی چی شد که همیشه همه چیز بر وفق مرادت شد هموطن؟ مصالحه کردی؟ هر طرف جریان آب بود همونور شنا کردی؟ ای از این کلمه مصالحه می ترسم من.

بذارید براتون بیشتر بشکافم، یک هموطن مصالحه گر پیش از انقلاب معروف به مسلمان سنتی بود. یعنی اینکه صبح نماز رو می خوند، می رفت سرکار، عصر، بعد کار سری به کاباره و سینما می زد یا لبی تر می کرد، شب هم دهانش رو آب می کشید و نماز شب می خوند. البته همه اینطور نبودن یه سری دنبال حرامی نمی رفتن ولی اونها هم خوب بلد بودن مصالحه کنن.

اما چرا از این آدمهای سنتی که خیلی هم خوبن می ترسم؟

میگن فیل آدم هر وقت یاد هندوستان کرد باید بیخیالش شد. حکایت این اکثریت جامعه ماست روزگاری یه عده سوار اسب چموش شدن در پی آزادی، خاتم السلطان که بود خبری از هموطن نبود ولی همین که خاتم السلطان رفت، فرداش چندمیلیون مصالحه گر تو خیابون بودن، گوگوش تقلبی های رقاص تبدیل شدن به حاجیه زینب های فحاش و آقاشونم شد عضوی از سپاه اسلام.

و فیل این آدم ها یهو یاد هندوستان کرد. هندوستان همون دین اسلام هست، گفتن اجرای احکام الهی؟ چه از این بهتر، غافل از اینکه هموطن من عزیز من، اون که تو اجرا می کردی احکام الهی نبود. آخر هفته های شمال که احکام الهی نشد.
...........................
متاسفانه این آدم ها بدون اینکه شناخت درستی از روحانیت شیعه و احکام اسلامی داشته باشن فله ای آمار آری جمهوری اسلامی رو بالا بردن، ما رو تو هچل انداختن، خودشون که خوب اهل مصالحه هستن.

خوشا باد پاییزی خوارزم... هر جا که وزد خوشم که آنجا باشم (هموطن یه ته صدایی هم داره)

------------------------------------------------------------------------------


چی می شه هموطن؟ ها؟ نیم قرن هم به آزادی فرصت بده، اینهمه قرن جولان گاه تو شد، نیم قرن هم ما فرصت خواستیم. یه وقت وامصیبتا نشی که به مقدسات توهین شد. نه بابا از این حرفا نیست خیالت جمب.
...
ما، که کم هم نیستیم و بینمون هم از هر دین و مذهب و تباری هست خواهان یک فضای باز نسبی هستیم. یه عده هموطنم رو می ترسونن که الان اگه جمهوری اسلامی نباشه سکولارهای لامذهب از خدا بیخبر کافر مرتد زندیق و فاسد می یان جاش و دین ایمون و ناموس و مقدساتتون رو هواس. هر کسی که این حرفا رو می زنه از مفت خورای جمهوری اسلامیه.
خیلی بد عادت شدی هموطن، اینکه تو یه بخش کوچیک از یه سایت کم بیننده چند نفر می یان از دین انتقاد می کنن و گاهی هم از سر ناراحتی یه چیزی می نویسن، کجاش شد تریبون عمومی؟ ما که از تلویزیون سراسری نیومدیم بگیم فلانی جنایت کرد، بعد از جمهوری اسلامی هم اینطور نمی شه. فضای باز یعنی اینکه بازار انتشار کتاب سانسور نشه، تو اگه خوشت نیومد نخون از تریبون عمومی اعلام کنین: مردم نخونین بده،اَخه، ولی بذار اونکه نمی ترسه، اون که دنبال حقیقته به هر جایی سرک بکشه.
فضای باز یعنی اینکه در مدارس، علوم دینی به زور به خورد بچه ها داده نشه. هر خونواده ای دلش خواست خودش بچه ش رو آموزش بده یا فوق برنامه بفرسته آموزشگاه علوم دینی.
فضای باز یعنی اینکه هرکس خواست از دین خارج بشه، بی ترس مردن، خیلی خواسته زیادیه؟ فضای باز یعنی اینکه من که لااقل از یه نسل قبل از خودم دیگه مسلمون نیستیم الکی تو آمار مسلمونا نباشیم 99.99%
تو که اینقده ادعا داری هموطن من، نیم قرن هم به آزادی فرصت بده اگه باز هم آمارت 99.99% موند، این کشور ارزانی تو، من همون اقلیت باقی می مونم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.