۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

روز اول ماە مە خجسته باد ...

    درجمهوری اسلامی که با شعار حمایت از مستضعفین به قدرت خزید ، کارگران همچون دیگر اقشار مردم با معضلات و کمبود های معیشتی فراوانی روبرو هستند. تورم افسار گسیخته  و برنامه های اقتصادی  نابخردانه و ورشکسته نه تنها قدرت خرید احتیاجات ابتدائی را از کارگران سلب نموده بلکه این قشر زحمتکش را در برابر اخراج های فله ای و یا عدم پرداخت دستمزدهای ماهانه آنها قرار داده است.
     خیل بیکاران کشور که روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود امکان هرگونه چانه زنی برای بهبود دستمزد ها را از میان برده و حتی در بسیاری از موارد کارگران علیرغم عدم دریافت دستمزد ماهانه ، از ترس پیوستن به جمع بیکاران ، به کار ادامه می دهند وبرای تامین مخارج زندگی خود و خانواده دچار مشکلات اقتصادی طاقت فرسائی می شوند.
     بسیاری از کارگران در شرایطی برای کسب حداقل درآمد لازم برای امرار معاش تلاش می‌کنند که واحدهای اقتصادی‌ محل کارشان به دلیل واردات لجام گسیخته از سوی عوامل و وابستگان حکومتی، ورشکسته و یا در آستانه تعطیلی اند. انباشت بازار از محصولات بنجل چینی ، عدم دسترسی و یا تلاش برای بهره گیری از فن‌آوری‌های روز، مدیریت نا کارامد واحد های اقتصادی و تولیدی ، فقدان و یا کیفیت کم مواد اولیه ، رقابت محصولات داخلی با کالاهای ارزان خارجی را ناممکن ساخته‌ است.
     جمهوری اسلامی هرگونه تشکل صنفی مستقل را از میان برده و یا مدیران و مسئولان آنها را به زندان افکنده است. در همه ی دمکراسی های جهان حق تاسیس اتحادیه و سندیکا یکی از حقوق اولیه همه اصناف است. نهادهای صنفی برای احقاق حقوق اعضای خود در محدوده قوانین ناظر بر روابط کارگر و کارفرما، با دولت و یا با سندیکای کارفرمایان مذاکره می کنند و در صورت عدم توافق دست به اعتصاب قانونی می زنند. در جمهوری اسلامی، نهادهای صنفی در کنار دیگر نهادهای جامعه مدنی سرکوب شده و  فعالین این حرکتها به اتهامات واهی و بی اساسی چون توطئه و تبلیغ علیه نظام گرفتار زندان و شکنجه شده اند.
     نهاد مردمی تداوم بازداشت غیرقانونی و ناموجه نمایندگان کارگران همچون رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده،علی نجاتی، محمّد جراحی، علی اخوان، شاهرخ زمانی و مهدی فراحی شاندیز را محکوم و خواهان آزادی  فوری ایشان است.
     با شادباش روز جهانی کارگر به کارگران زحمتکش و پرتلاش کشورمان ضمن پشتیبانی کامل از حق طبیعی و قانونی تمامی اقشار جامعه برای برخورداری از حقوق ابتدائی صنفی خود اعلام میداریم که به سبب تحریم های اقتصادی غرب علیه بلند پروازی های هسته ای جمهوری اسلامی، روزهای سختی در مقابل همه ی اقشار جامعه ایران رقم می خورد. جلوگیری از ادامه این وضعیت وخیم و بحرانی که اثر فراوانی بر روی معیشت خانوارهای ایرانی خواهد داشت و همچنین بهبود شرایط اقتصادی در کشور بدون مبارزات مردم ایران برای برچیده شدن بساط استبداد و بی عدالتی امکان پذیر نخواهد بود.
     حضور هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم در این پیکار و همبستگی اصناف وهمکاری و هماهنگی آنها با یکدیگر و پشتیبانی همه ی سازمانهای آزادیخواه ایرانی در سراسر جهان رمز پیروزی و رهائی از دیکتاتوری و استبداد می باشد.


29آوریل 2012

نهاد مردمی

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.