۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

فقط هشتاد نفر دلسوز و با غیرت در ایرانِ هفتاد و پنج میلیونی !!!

۸۰ فعال کرد خواستار برکناری وزیر آموزش و پرورش شدند
در پی حادثه آتش‌سوزی در دبستان شین‌آباد، بیش از هشتاد فعال سیاسی و مدنی کرد، خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش شدند و یک نماینده مجلس نیز از تلاش ۱۵ نماینده برای استیضاح این وزیر خبر داده است.
هم‌زمان نماینده سردشت در مجلس اعلام کرده است که وضعیت جسمانی سه دانش آموز این حادثه بحرانی است و آنها با دستگاه تنفس مصنوعی زنده هستند. روز گذشته یکی از دانش‌آموزان به دلیل شدت جراحات فوت کرد.
چهارشنبه هفته گذشته بر اثر آتش گرفتن یک بخاری نفتی در مدرسه‌ای روستایی در شهر پیرانشهر استان آذربایجان غربی، ۳۳ نفر مصدوم شدند که حال هشت نفر از مصدومان وخیم گزارش شد.
حالا با گذشت پنج روز از این حادثه، بیش از هشتاد فعال سیاسی و مدنی کرد ازجمله استاد دانشگاه و نمایندگان پیشین مجلس در بیانیه‌ای خواستار استعفا یا استیضاح وزیر آموزش و پرورش، برکناری مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و رئیس آموزش و پرورش پیرانشهر و محاکمه آن‌ها شده‌اند.
در این بیانیه که روز دوشنبه، ۲۰ آذر در وب‌سایت کلمه، نزدیک به مخالفان دولت ایران منتشر شده، آمده است که در مناطق محروم به ویژه کردستان، «دانش آموزان دارای حداقل امکانات و فضای آموزشی هستند.»
در همین حال، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفته است که این نمانیدگان قسم یاد کرده‌اند تا پایان پای استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی باقی بمانند و امضا خود را از این طرح پس نگیرند.
موسی‌الرضا ثروتی با اشاره به اوج‌گرفتن ضعف مدیریتی وزارت آموزش و پرورش در دوره آقای حاجی بابایی افزوده است که او گمان می‌کند چون به پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده بنابراین پای هیچ استیضاحی در میان نخواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش که پس از حادثه برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس حاضر شده بود، گفته بود به علت وقوع آتش‌سوزی در مدرسه پیرانشهر عذرخواهی می‌کند و این وزارتخانه هزینه‌های درمان دانش‌آموزان را می‌پردازد.
البته حمیدرضا حاجی‌بابایی افزوده بود که «از الان تا قیامت بابت هر اتفاقی که در آموزش و پرورش می‌افتد عذرخواهی می‌کنم.» سخنانی که برخی سایت‌های داخلی، آن را کنایه‌آمیز تعبیر کردند.
پیش‌تر رسول خضری نماینده سردشت گفته بود روستای شین‌آباد بیش از ۱۰ سال است که گازرسانی شده اما کلاس درس آن با بخاری نفتی گرم می‌شده است. او تاکید کرده مکان‌هایی که در سراسر کشور گازکشی شده‌اند باید دارای شوفاژ باشند.
او تاکید کرده بود که در هر جای دنیا چنین اتفاقی بیفتد، وزیر آموزش و پرورش استعفا می‌دهد، اما در کشور ما به دلیل استفاده نادرست از برخی بخاری‌ها که چنین حوادثی را می‌آفریند، مسئولان پاسخگو نیستند.
همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس با اظهار تاثر از این حادثه گفت لازم است که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان پیگیری‌های خود را افزایش داده و با کسانی که سهل‌انگاری کرده‌اند، برخورد کند.
۱۶ دانش‌آموز این حادثه که درصد سوختگی پایینی دارند، در بیمارستان ارومیه بستری هستند و ۱۲ نفر از آنها نیز در بیمارستان سینا تبریز بستری شده‌اند. با فوت یکی از این دانش‌آموزان، تعداد آنها به ۱۱ نفر رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.